dimarts, 13 de novembre de 2007

Angliru


M'ha arribat certa informació de que , la propera edició de la Vuelta ciclista a Espanya té la intenció de tornar a pujar l'extraordinari port de l'Angliru, en terres asturianes.

L'últim cop que es va pujar va ser l'any 1.999, en que va guanyar el malograt "Chava" Jiménez, en que es va barrejar la duresa de les seves rampes i una climatologia adversa. Tots recordem aquell dia....però jo el recordo per unes altres imtages també. Molts ciclistes van haver de pujar agafats als cotxes d'assitència dels equips, motos i altres vehicles, molts cotxes avariats per la extrema duresa de les seves rampes.....en fi, que no crec, i és una opinió molt personal, que aquesta etapa ajudi a donar espectacle a un esport que cada cop té més problemes per poder subsistir i oferir credibilitat a una gran majoria d'espectadors.

Crec que hi han molts més ports, tan o més durs que aquest ( i no pel % de les seves rampes) per poder oferir un gran espectacle sobre les dues rodes.....però és clar, els organitzadors han de fer meravelles per poder trobar etapes altament rendibles publicitàriament, i treuren el màxim de rendiment possible ( perfectament comprensible).
Sort i valor per als que els hi toqui pujar-hi de nou...la necessitaran !!!!
Rectificació: gràcies a l'amic Andreu, que m'ha fet recordar que el darrer cop que és va pujar l'Angliru a la Vuelta va ser l'any 2.002, on va guanyar Roberto Heras, i a l'any 2.002 l'havia guanyat l'italià Simoni. Hauré de documentar-me millor abans !!!!

4 comentaris:

Byk ha dit...

Hola Joan Marc,
No entenc massa perque no creus que aquesta etapa beneficia l'espectacle. A mi m'apareix una etapa de les que enganxa a la gent al televisor,no es veu tots els dies a els pros patint tant i seré morbos però a mi m'agrada , però com has dit tu tambè es una opinio personal.
Salut i força al canut!!

Joan Marc ha dit...

Hola Victor
Pos jo em referia al % de ciclistes que aquell dia van pujar agafats als cotxes i motos, només hi va haver espectacle en els 10 primers ( perquè surtien en directe per la TV), però la resta....puafffffffffff....lamentable. Per això ho deia, però bé, hi ha gent com tu i molta gent ( que es molt respectable ) que els agrada aquest tipo de etapes. Jo prefereixo una etapa amb 6 ports, i la gent atacant des del tercer port, i els de darrera apretant per agafar-los. I si l'arribada és un port de 15 km sense màxima duresa, també pots veure cares de patiments.
Per cert, he agregat el teu bloc als meus links....
Un dia ja em passaré per l'hotel, vaja passada, enhorabona !!!!!

robert mayoral ha dit...

per cert, tornarà a passar per CATALUNYA??? o se la tornen a saltar?

Rosermm ha dit...

Angliru..,si que serà un gran espectacle, jo ho he pujat corrent.
Una abraçada
R