dilluns, 3 d’agost de 2009

Com ho podem arreglar ?


Doncs la veritat, no en tinc ni idea, ni la FINA ( Federació Internacional de Natació) tampoc, i de moment ha optat per prohibir els banyadors "trampa" ( adjectiu que no comparteixo amb alguns mitjans, ja que qui els porten no feien trampes, eren banyadors autoritzats per la mateixa FINA, després de mesos i mesos de dura batalla legal) a partir del gener del 2.010.

I què farem amb tots aquests rècords del món que s'han batut aquests dies al Mundial de Roma ? Jo no sóc, afortunadament, qui ho ha de decidir, només em limito a opinar, i fins i tot ni m'atreveixo a dir el que realment s'hauria de fer, perquè tampoc ho tinc gens clar.

Fem "borrón y cuenta nueva"? Creem dues classificacions paral.leles, a un costat les marques amb un asterisc identificant-los com a realitzades amb els superbanyadors? Potser la decisió ha estat una mica radical, encara potser són a temps de buscar algun enginy intermig, i que eviti que en els propers Mundials o JJ.OO., la tan estimada i temuda a la vegada audiència televisa, faci mínims històrics veient com no hi ha manera de baixar les plusmarques assolides aquest 2.009. I aqui potser les grans cadenes de TV, sobretot americanes i australianes però sobretot les del nou continent, tindran molt a dir...espero i desitjo que aquest cop se'ls ocorreixi.

Ara, sempre ens quedarà el xicot de Baltimore, que sense aquests banyadors, segueix demostrant-nos, que la classe és la classe, i que res li fa perdre els papers en els moments decisius, i que tan se li'n fot que la seva societat americana tan puritana com sempre, "l'engarjolés" mediàticament després de tenir una relliscada amb els amics tastant perfums aromàtics en un lloc equivocat ( o millor dit, en un lloc on ningú tingués una càmera de fotos).

I com no, als del país de la "pandereta" també els hi ha tocat rebre, i de diferents maneres: ja els val als del CSD (Consejo Superior de Deportes), que s'autofeliciten ells mateixos d'haver destinat el major pressupost disponible a una federació minoritària com la de natació, i resulta que des de l'estiu passat, els dos medallistes A.Wildeboer i R.Muñoz estaven entrenant a l'estranger, Dinamarca i França respectivament ( cosa que em sembla bé per part dels nedadors que s'han de buscar el millor grup d'entreno possible per ells). Però llavors, de que serveix pagar aquest diners si resulta que entrenen fora ? O es que segueixen pagant els entrenadors que entrenen fora igualment ? No sé, imagino que em falta informació per opinar, però em resulta curiós...molt curiós.

Capítol apart em mereixen la gent de sincro i waterpolo....ells/elles mai fallen...i des de fa uns quants anys.També han rebut ells\elles aquest augment de pressupost per aprt del CSD?

Però realment, creieu que ho podem arreglar ? o potser millor..............volem que ho arreglin ? Vosaltres mateixos !!!