dilluns, 5 d’abril de 2010

L'entrenament invisible


Molt se'n ha parlat de l'entrenament invisible, i jo reconec que en sóc un ferm defensor i l'aplico sempre que puc, i si no puc faig el possible per aplicar-lo. Crec que no serveix de res o ben poca cosa, fer una pila de kms. i després no seguir alguns dels punts que cadasqú defineix a la seva manera com a l'entrenament invisible.

  • Descans (en el seu sentit més literal)

  • Utilització de mitges compressives ( mai més criticaré una cosa sense abans haver-la provat)

  • Triar la roba addient per entrenar, ni anar molt tapat, ni anar molt fresc.

  • Sempre previndre de tenir roba seca per canviar-te després d'un entrenament si ets fora de casa.

  • Quan "toca" un bon menjar, saber quan hem de parar i dir prou. ( potser la més dificil de complir)

  • Estar atent a les prediccions metereològiques, per si s'ha de variar l'entrenament de demà, i aprofitar de no perdre cap entrenament previst.

  • Tenir el material d'entrenament sempre a punt ( sobretot la bici), que a vegades ens fa perdre més temps del degut.

  • Una bona ració diària d'estiraments. ( amb 10-15' és suficient).

  • Acudir periòdicament al fisioterapeuta i/o osteopata.

  • Realització de proves d'esforç i controls.
Moltes d'aquestes pautes estan directament relacionades amb un millor rendiment, i altres potser no tant...ara cadasqú ha de triar i ser conseqüent amb la seva tria. Pèro algunes d'aquestes que us he indicat haurien de ser força sovints i periòdiques.